Арифметика змін: соціально-психологічний тренінг
«Арифметика емоцій»

Психологічний інструментарій. Якщо людина переживає емоцію, значить вона для чогось потрібна!

 

«ТАНЕЦЬ ЖИТТЯ»

Метафоричні асоціативні карти. Психологічний інструментарій для дослідження важливих
тем через метафору танцю

«УПРАВЛЯЮ СОБОЮ»

Ламіновані картки з психологічними техніками. 
30 комунікативних + 30 управління емоціями + 30 тілесних практик!!! 

"Шепіт емоцій"

 Психологічний інструментарій.  Емоції «прагнуть» бути прожитими і відреагованими, потреби задоволеними, а внутрішні конфлікти залагодженими!

"Дари мудрості"

Психологічний інструментарій. У висловах колоди «Дари мудрості» кожен знаходить подарунок − відповідь на своє запитання!

"Магія запитань"

 

Психологічний інструментарій. 130 коучингових запитань, що мобілізують енергію та спрямовують до бажаного результату. 

Арифметика змін: соціально-психологічний тренінг

Ціна: 7500 грн.

Психологічний інструментарій для тренерів:
повністю готова розробка тренінгу "Арифметика змін" +  колоди карток для виконання вправ та відпрацювання компетенцій 

Комплект містить: 

Електронний варіант одноденного тренінгу "Арифметика змін" (42 стор., файл PDF)
Презентація PowerPoint (60 слайдів)
"Дари мудрості": картки з ресурсними висловами (140 шт.)  https://pfp.lviv.ua/dari_mudrosti/
"Управляю собою":  90 психологічних технік = 30 - комунікативних, 30 - управління емоціями, 30 - тілесних практик   https://pfp.lviv.ua/psihologichni_tehniki_quot_upravlyayu_soboyu_quot/
"Арифметика емоцій": ламіновані картки з назвами 130 емоцій 
 https://pfp.lviv.ua/koloda_kart_quot_arifmetika_emotsiy_quot/
"Танець життя": метафоричні асоціативні карти. 150 карток: 64 - танцювальні сюжети; 16 - музичні інструменти; 70 - рекомендації та запитання для осмислення.  https://pfp.lviv.ua/metaforichni_asotsiativni_karti_mak_quot_tanets_gittya_quot/
«Магія запитань»: 130 коучингових запитань, що наближають до омріяного 
Відеоурок від авторки тренінгу (1 год.) 

Бонус: консультація авторки тренінгу і комплекту карток стосовно особливостей його проведення, відповіді на запитання (до 1 год.) 

 

Опис:

Опис тренінгу та його структура

Хочеш змін? Змінюйся сам!

Мета тренінгу: підвищення компетентності у сфері особистісних змін, розуміння важливості управління ними. Тренінг спрямований на трансформацію внутрішнього простору особистості.

Цільова аудиторія тренінгу: фахівці різних сфер діяльності, які бажають підвищити свою компетентність в управлінні внутрішніми змінами.

Провідні думки тренінгу
1. «Завжди відбуваються дві гри, –  Внутрішня і Зовнішня. Рух уперед завжди залежить від них обох. Вони ніби дві ноги, − йти по життю легше, якщо вони приблизно однієї довжини. Проте,  люди переважно приділяють більше уваги змінам у зовнішньому світі. Наука, техніка і сучасний інформаційний вибух дали змогу нам виростити відносно довгу ногу – Зовнішню гру. Водночас, у нас є глибока потреба краще зрозуміти і навчитися змінювати ту сферу, яка називається «ми самі». І це може відбутися тоді, коли ми самі будемо гармонійно змінюватися відповідно до справжньої своєї природи, а не воюючи з нею» Тімоті Голві.
2. Зовнішні події, що відбуваються, є проекцією внутрішнього світу особистості. Внутрішні зміни є первинними, вони спричиняють зміни у зовнішньому світі. Тому акцент уваги в тренінгу на внутрішніх змінах особистості, трансформації внутрішнього простору. Коли чогось насправді хочеш, запитай себе: «Яким або якою мені бути, щоб одержати бажане?». Відповідь буде. Сотвори себе сам!
3. Переконання стосовно себе, інших, світу визначають поведінку людини, її здоров’я та досягнення. «Я не борюся з проблемою. Я змінюю свої думки. А потім проблема вирішує сама себе» (Луіза Хей). Важливим аспектом тренінгу є робота з переконаннями.
Методи проведення: самооцінювання, «мозковий штурм», інтерактивні міні-лекції, групові дискусії, ресурсні вправи, рольові ігри, творча діяльність,  перегляд і обговорення відео-фрагментів, робота в малих групах, індивідуальна робота, домашні завдання.

Формат часу: 8 год. (дві перерви на каву-брейк – по 15 хв, перерва на обід – 1 год.)

Заплановані досягнення
•    Поглиблене розуміння сутності змін та важливості управління ними для побудови якісного життя
•    Освоєння  технік, що дають життєвий ресурс (Вправи «Дари мудрості», «Черпаємо ресурси для змін», «Емоційне підзарядження», «Проста техніка для гармонізації внутрішнього стану»)
•    Виявлення сфер і конкретних бажаних змін, що позитивно вплине на якість життя загалом 
•    Відпрацювання алгоритму змін з застосуванням формули Р. Бекхарда
•    Опанування базовими техніками роботи з метафоричними картами, що збагачує мозок новими стратегіями мислення
•    Вдосконалення компетенцій ставити такі запитання собі та іншим, що наповнюють енергією та наближають до бажаних результатів
•    Ознайомлення з джерелами опору змінам і відпрацювання деяких з них (страхи і сумніви, внутрішній критик, негативний досвід, емоції, стереотипи та норми життя)
•    Розроблені перші кроки до впровадження зміни
•    Вдосконалення навичок управління негативними емоціями щодо змін та навичок досягнення бажаного емоційного стану 
•    Переживання ситуації переходу у бажаний стан після впровадження змін

 

      Структура тренінгу

Приклади вправ

Вправа «Дари мудрості» (з використанням колоди «Дари мудрості»). 
Для досягнення запланованих результатів тренінгу нам потрібні бажання; знання того, як це зробити; та енергія для руху до результату. Є різні джерела енергії, зараз звернімося до афоризмів та мудрих висловів. Вони стисло і чітко передають накопичену століттями мудрість, у них для кожного з нас приховані цінні підказки. Ведучий пропонує кожному учаснику взяти одну чи кілька карток з написаними на них думками, прочитати й висловити своє розуміння. Інші можуть доповнювати за бажанням.

 

 

Під час виконання вправи ведучий виконує роль фасилітатора, тобто спрямовує, активізує думку учасників, ставить запитання, підказує, коментує, допомагає розкрити зміст написаного, формулює висновки.

Обговорення. Поділіться своїми враженнями. Для того, щоб спонукати до обговорення, достатньо поставити запитання: 
•    Який вислів вам запам’ятався найбільше?
•    Як цей вислів пов'язаний з впровадженням змін у життя?
•    «Яке послання для вас у цьому вислові?». Озвучте за бажанням.
•    Про що ще подумаєте потім?

 

Вправа «Що є і що я хочу змінити» (колода «Танець життя»)

Мета повинна бути емоційно заряджена!

Конкретизація, візуалізація ситуації, яка є і бажаного результату її вирішення.

Притча «Очікування щастя». Одного разу до Мудреця за порадою звернувся подорожній. Він виглядав дуже нещасним і засмученим, і хотів знайти відповідь лише на одне запитання.
– Скажіть, Майстре, як довго потрібно чекати щастя? – запитав він.
Усміхнувшись, Мудрець відповів:
– Якщо чекати, тоді дуже довго.
•    Про що ця притча?
•    Яких змін хочете, а не робите нічого, щоб їх впровадити? (зафіксуйте першу думки, озвучувати не потрібно).

Пропонуємо два варіанти цієї вправи: техніку роботи з внутрішніми змінами та техніку роботи з ситуацією.

І. «Хочеш змін? Змінюйся!». Техніка роботи над внутрішніми змінами (робота з емоційним станом). Людина може перебувати в різних станах.  Той, який людина переживає часто, стає частиною особистості, звичкою (життєрадісні люди, байдужі, скиглії, ліниві тощо). Стан створює емоційний фон життя. Вміння перебувати у ресурсному стані – це і є секрет успішних людей. Важливо розуміти, який стан вам потрібно для досягнення бажаного чи впровадження змін і навчитися отримувати доступ до нього. У ресурсному стані ви більш ефективні і результативні.
У наведених  вправах можна працювати як з музичними інструментами так і танцювальними сюжетами колоди «Танець життя». 

Алгоритм роботи з картами, на яких зображені музичні інструменти (робота в парах). 
1. Витягніть відкрито карту з музичним інструментом, який відображає ваш емоційний стан «тут і тепер». Опишіть її
•    Який взаємозв’язок між обраним музичним інструментом і вашим станом? 
•    Яка емоція є домінуючою? 
2. Тепер визначте ступінь її вияву за 10-бальною шкалою. Уявіть собі, що всередині вас знаходиться спеціальна шкала, схожа на барометр або термометр. Вона відображає інтенсивність вашої емоції: позитивної чи негативної. Подумайте, який «тиск» або «температуру» за десятибальною шкалою вона показує. Нуль означає повний спокій, а десять поділок – це максимальний ступінь прояву емоції, наприклад, інтересу, радості, стурбованості. 
3. Виберіть відкрито інструмент, який відповідає бажаному стану, в якому б ви хотіли перебувати. Опишіть цей стан докладно. 
4. Тепер оцініть ступінь вашої готовності працювати над зміною емоційного стану за 10-бальною шкалою. Від вашої готовності залежить результат!
5. На завершення вправи можна наосліп дістати 2-3 рекомендацій-запитань з колоди «Танець життя», які допоможуть у здійсненні змін, досягненні бажаного.


 

Коментар. Емоційний стан людини, її настрій накладає відбиток на те, як вона бачить світ і тлумачить події. Радісна людина сприймає світ з оптимізмом, задоволена собою, доброзичливо ставиться до довкілля; у пригніченому стані людина негативно ставиться до себе, зациклюється на неприємних подіях, з'являються «сердиті» думки, поведінка інших людей здається підозрілою. 
Природно, що емоційний стан, будучи віддзеркаленням внутрішнього світу людини, може змінюватися (від стану психологічного неблагополуччя до благополуччя). Ми можемо самі налаштовувати власні емоції та ставлення до ситуації, співрозмовника, ніби хвилю в радіоприймачі; зберігати внутрішню рівновагу незалежно від того, що відбувається всередині чи зовні. Вміння витримувати емоційний тиск, напругу, зберігаючи рівновагу – це цінні для благополучного життя якості.

 
 

Вправа «Як почати думати про себе інакше?». Робота з внутрішнім критиком
(З використанням колоди «Дари мудрості»)

                                                                                                                                                          Якщо незадоволений своїм життям – зміни переконання!

Техніка роботи з внутрішнім критиком, деструктивними переконаннями стосовно себе.

Мета: виявлення негативних переконань щодо себе, пошук ресурсів для їх трансформації.

Тривалість: до 30 хв.

Ресурси: картки колоди «Дари мудрості», ручки, стікери.

Завдання для роботи в парах. Пригадайте ситуацію, коли вам щось не вдалося, і розкажіть її стисло співрозмовнику.
Співрозмовник, вислухавши історію випадку, ставить запитання на кшталт:
•    Що ця подія повідомляє про вас і ваше життя / про інших / про Світ?
•    Припустимо, що те, що ви сказали є правдою. І що це для вас означає? Що ще? І що в цьому поганого? Що ви думаєте про себе у зв’язку з цим?
•    Продовжіть речення:
•    Я є…(нерозумний, невдаха, …), я не можу…, у мене ніколи не вийде тощо.
•    Інші люди є…(довіряти нікому не можна, безвідповідальні,… )

У ліву колонку таблиці напишіть 8-10 переконань (стосовно себе та інших), з якими б ви хотіли попрацювати. Витягніть 8-10 карток з колоди «Дари мудрості» (наосліп або виберіть у відкриту) і покладіть навпроти кожного деструктивного вислову ресурсний. Обговоріть.

Приклади

Деструктивні переконання (стосовно себе, інших, Світу)     Ресурсні вислови 
з колоди «Дари мудрості»
Я – невдаха!     Здійсни перехід з дивана до дій!
Я ні на що не здатний     Коли щось не виходить – спробуй ще раз або зроби інакше!
Довіряти нікому не можна   Довіра – це ризик. Довіряй і перевіряй!
Я маю робити все правильно і найкращим чином   Розумна людина не робить сама всіх помилок – вона дає шанс іншим
Мені не щастить!     Сонце не світить для кількох дерев чи квітів. Воно світить усім!
Все погано! Все пропало!   Все буде добре! Неодмінно! Ваше завдання – дочекатися цього моменту!
Почну завтра, почну в понеділок.   Будеш чекати ідеальних умов, - ніколи нічого не зробиш. Починай вже рух до бажаного!
Я ніколи нічого не встигаю!  Швидко – це повільно, але без перерви! Поспішай повільно!
Я – нещаслива!       Немає ніяких ключів до щастя. Двері завжди відкриті!
 
Ніхто мене не любить!   «Дозвольте собі» любити!
«Дозвольте себе» любити!

 

Запитання для роздумів.
Як вплинуть нові переконання на мою поведінку / емоційний стан / події життя?

                           Філософія життя визначає його якість!