Тренінг "Управління емоціями в конфлікті"
Колода карт «Арифметика емоцій»

Психологічний інструментарій

МЕТАФОРИЧНІ АСОЦІАТИВНІ КАРТИ «ТАНЕЦЬ ЖИТТЯ»

Інструмент для дослідження життєво-важливих
тем через метафору танцю

КАРТКИ З ПСИХОЛОГІЧНИМИ ТЕХНІКАМИ «УПРАВЛЯЮ СОБОЮ»

90 психологічних технік для пізнання себе та інших

Тренінг "Управління емоціями в конфлікті"

І. Вступна частина 

Мета: знайомство учасників тренінгу, створення невимушеної і доброзичливої атмосфери спілкування, погодження домовленостей, усвідомлення і вербалізація сподівань учасників тренінгу.

1. Вступне слово. Притча “Історія про двох друзів”. Одного разу друзі посперечалися, і один з них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, написав на піску: “Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса”. Вони пішли далі, дорогою побачили оазис і вирішили поплавати. Той, який отримав ляпаса, почав тонути, і друг його врятував. Прийшовши до тями, він написав на камені: “Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя”. Тоді рятівник запитав: “Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер пишеш на камені. Чому?”. Друг відповів: 
– Коли хтось нас ображає, краще написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Коли хтось чинить добре, краще вигравіювати це на камені, щоб ніякий вітер не зміг це стерти. Навчіться писати образи на піску і гравіювати радощі на камені.
Сьогодні шукаємо відповідь на запитання, як управляти емоціями у різних життєвих ситуаціях. У нашому організмі є термостат – своєрідний “автопілот”, який підтримує температуру тіла на постійному рівні – 36,6°С, незалежно від того, мороз чи спека. Так само кожен з нас має своєрідний психологічний термостат, який дозволяє зберігати комфортну атмосферу усередині, незважаючи на зміни емоційної погоди навколо. Не всі знають про його існування, тому і не користуються. А це можливо!. Адже, уміння управляти емоціями в конфліктних ситуаціях впливає не тільки на ефективність трудової діяльності, а й якість життя загалом. 

2. Знайомство “Мій настрій”. Учасникам по черзі пропонується намалювати на фліпчарті кольоровими олівцями настрій та написати під малюнком своє ім’я. Це може бути щось конкретне (“дощова погода”, “штормове попередження”, “сонце”, “квіточка” тощо) або абстрактне: лише лінії, форми, різні кольори. Потім учасники називають своє ім’я та за бажанням розповідають, що їхній малюнок означає. 
Які думки виникають, коли дивитеся на спільний малюнок?
Який переважаючий настрій групи?
Як впливає настрій однієї людини на інших?
Як вважаєте, чи можна навчитися управляти власним настроєм?
Ми не тільки познайомилися нестандартно, а й почали налаштовуватися на тему тренінгу. Настрій. емоції виникають у внутрішньому світі особистості та забарвлюють кожен момент життя. Знання з психології можуть допомогти краще розуміти себе та інших, навчитися управляти власними емоціями, запобігати конфліктам. 

3. Погодження домовленостей [8].

4. Висловлювання сподівань [8].