"Шепіт емоцій": психологічний інструментарій
«Арифметика емоцій»

Психологічний інструментарій. Якщо людина переживає емоцію, значить вона для чогось потрібна!

 

«ТАНЕЦЬ ЖИТТЯ»

Метафоричні асоціативні карти. Психологічний інструментарій для дослідження важливих
тем через метафору танцю

«УПРАВЛЯЮ СОБОЮ»

Ламіновані картки з психологічними техніками. 
30 комунікативних + 30 управління емоціями + 30 тілесних практик!!! 

"Шепіт емоцій"

 Психологічний інструментарій.  Емоції «прагнуть» бути прожитими і відреагованими, потреби задоволеними, а внутрішні конфлікти залагодженими!

"Дари мудрості"

Психологічний інструментарій. У висловах колоди «Дари мудрості» кожен знаходить подарунок − відповідь на своє запитання!

"Магія запитань"

 

Психологічний інструментарій. 130 коучингових запитань, що мобілізують енергію та спрямовують до бажаного результату. 

"Шепіт емоцій": психологічний інструментарій

Ціна: 290 грн.

Комплект «Шепіт емоцій» є психологічним інструментарієм для роботи психологів, психотерапевтів різних напрямів, бізнес-тренерів, тренерів соціально-психологічних тренінгів, коучів, ведучих психологічних ігор, соціальних працівників, педагогів.

Психологічний інструментарій містить: 16  ламінованих карток із назвами емоцій та повідомленнями від них (6 х 9 см), ламіновану схему «Цикл екологічного проживання і відреагування емоції» (10,5 х 15 см); інструкцію з прикладами вправ (32 стор.), конверт.

Опис:

 

Комплект «Шепіт емоцій» є психологічним інструментарієм для роботи психологів, психотерапевтів різних напрямів, бізнес-тренерів, тренерів соціально-психологічних тренінгів, коучів, ведучих психологічних ігор, соціальних працівників, педагогів.

Комплект містить схему «Цикл екологічного проживання і відреагування емоції» і 16 двосторонніх карток. З одного боку кожної картки є назва емоції, з іншого ─ її «повідомлення» до людини, що переживає цю емоцію.

Цінність такої інформації в тому, що людина починає краще розуміти і свій емоційний світ, і інших людей; здобуває навичку усвідомлено й екологічно проживати емоції; налагоджує контакти не тільки зі своїми емоціями, а й із глибинними потребами.

Картки будуть корисними:

під час індивідуальних консультацій. Дають змогу зрозуміти й проаналізувати сигнали своїх емоцій та вибрати спосіб екологічного відреагування. Добре зарекомендували себе у роботі зі запитами щодо налагодження стосунків, проживання та управління емоціями, їхнього словесного вираження, способів вивільнення, розрядки, трансформації, відновлення емоційних станів, пробудження внутрішніх ресурсів тощо;

у процесі групової роботи з дітьми та дорослими. Проведення інтерактивних занять, соціально-психологічних та бізнес-тренінгів (комунікативні, емоційного інтелекту, формування команди, самопізнання та ін.);

при проведенні психологічних ігор та роботі з метафоричними асоціативними картами. Поглиблюють розуміння сигналів своїх емоцій.

Цей психологічний інструментарій дає змогу:


навчитися чути й розуміти сигнали або повідомлення, які «нашіптують» емоції;
зрозуміти, які відмінності між усвідомленим і неусвідомленим емоційним відреагуванням;
навчитися «проживати емоції», завдяки цьому зберігати своє здоров’я і стосунки;
усвідомлено використовувати енергію емоцій для вирішення життєвих завдань;
знаходити шляхи подолання стресових станів;
розвивати здібності у спілкуванні на рівні емоцій і емоційного самовираження;
відновлювати джерела сили, зміцнювати внутрішні опори;
дослідити емоційні аспекти життя і психіки людини, які вона не зовсім усвідомлює та ін.

 

В інструкції описано 14 вправ, є можливість конструювати інші варіанти використання карток, розробляти нові техніки або адаптувати наявні. Простір для дослідження і творчості невичерпний!

 

Інструкція до колоди "Шепіт емоцій"

Зміст
Можливості використання
Емоція — це….. 
Де живуть емоції? Дослідження нейрофізіології 
Дві важливі Функції емоцій. 
Цикл екологічного проживання емоції 
Вправа «Що робити з емоціями?». 
Способи відреагування емоцій. 
Робота з групою.
Вправа «Мудрі думки»
Вправа «Як Ви переживаєте емоції?»
«Що шепочуть емоції?». Повідомлення емоцій
Загальні запитання для дослідження емоцій
Вправа «Емоція — ситуація — поведінка»
Вправа «Емоція — ситуація — потреба»
Техніка «Інсценізація емоцій»
Колесо радості
Вправа «Прихована вигода»
Висловлення емоцій і почуттів
«Розум — тіло — емоції»
Індивідуальна робота
Техніка «Вивільнення та екологічне проживання емоцій»
Техніка «Щоденник»
Література

 

Ознайомчий фрагмент

Використання комплекту під час індивідуальної роботи 

Комплект «Шепіт емоцій» дає змогу працювати з емоціями впродовж консультування. Нижче перелічені запитання для роботи з комплектом «Шепіт емоцій».

Запит «Як владнати ситуацію?». Яка ситуація є зараз? Що відбувається навколо і всередині Вас? Що вас не влаштовує? Яку емоцію переживаєте у зв’язку з цим? Прочитайте повідомлення від цієї емоції. Як це стосується Вашої ситуації? Як скористаєтеся цим повідомленням? Що зробите для владнання ситуації та екологічного проживання цієї емоції? Які дії будуть доречними? Що варто почати, припинити, продовжити, завершити, змінити… Яку емоцію будете переживати, коли владнаєте ситуацію? Що тоді будете думати про себе?

Запит «Як вдосконалити себе?». Як ви ставитеся до себе? Опишіть образ «Я». Що вас у ньому не влаштовує? Яку емоцію переживаєте у зв’язку з цим? Прочитайте повідомлення від цієї емоції. Як скористаєтеся цим повідомленням для втілення самозмін? Що зробите для досягнення бажаного? (почати, припинити, продовжити, завершити, змінити…). Яку емоцію будете переживати, коли досягнете бажаного? Що тоді будете думати про себе?

Запитання під час консультації
    Що з того, що відбувається зараз, Вам не подобається? Чим Ви невдоволені (здоров’я, бізнес, фінанси, кар’єра, відпочинок, стосунки, друзі, хобі, навчання, робота тощо)? Які емоції переживаєте у зв’язку з цим? Прочитайте повідомлення від цієї емоції.
    Який Ваш шлях до радості? Які дії принесуть Вам радість і захоплення в процесі руху до цілі? Які враження Ви б хотіли отримати? Прочитайте повідомлення від емоції «радість».
    Уявіть, що можете управляти своїм емоційним станом (або конкретною емоцією). Якою тоді є Ваша поведінка, стратегії мислення, тілесні відчуття і способи проживання емоцій? Як складається Ваше життя?
    Що Вас бентежить, порушує рівновагу? Що Вас зупиняє /знесилює /виснажує? Чого уникаєте, не хочете бачити? Як можете собі допомогти?
    Які емоції вам заважають впровадити зміни, досягти бажаного? Які ще емоції? Опрацюйте їхні повідомлення. Як будете діяти тепер, коли зрозуміли повідомлення від емоцій?
    Які емоції у Вас спричиняють роздуми про ситуацію або ціль? Прочитайте повідомлення від цих емоцій. Як можете наснажити себе або спрямувати енергію емоцій на досягнення бажаного?
    В якому емоційному стані Вам потрібно перебувати, щоби досягти своїх цілей? Як можете подбати про свій стан?
    Що ще потрібно зрозуміти й чого навчитися, щоби усвідомлено й екологічно проживати власні емоції?
    Яке нове емоційне вміння може кардинально змінити Ваше життя на краще?
 

Використання комплекту під час проведення тренінгу або заняття з розвитку емоційного інтелекту.

Вправа "Що робити з емоціями?"

Пригнічені, стримані, невисловлені, невиражені
емоції спричиняють соматичні захворювання!

 

Мета: пошук шляхів управління емоціями та їхнє екологічне проживання.

Метод: обмін досвідом між учасниками.

Опис. Об’єднайте учасників у малі групи.

Завдання для груп.
1. Виберіть із колоди «Шепіт емоцій» одну картку з емоцією, з якою хочете попрацювати. 
Придумайте й запишіть кілька деструктивних та конструктивних способів її проживання й відреагування. У цій вправі заохочуються застосування власного досвіду учасників, творчість та гумор.

2. «Повідомлення емоції». Тепер учасники можуть перевернути картку, прочитати «повідомлення емоції» та обговорити цю інформацію між собою, доповнити її.

3. «Обмін досвідом». Поділитися напрацьованим досвідом з іншими учасниками тренінгу. Що цінного взнали для себе?

 Емоції «хочуть» бути висловленими, розрядженими, вивільненими, прожитими. Такою є їхня природа. Управління емоціями полягає саме в умінні свідомо спрямувати їхню енергію на вирішення ситуації, покращання діяльності, користь інших справ, оборону себе в загрозливих ситуаціях. Важливо навчитися усвідомлено перетворювати енергію емоцій на активні дії замість того, щоби пригнічувати й накопичувати їх. Для того, щоб емоція вичерпала себе і зникла, поступившись місцем позитивному емоційному фону, достатньо, наприклад, коректно висловити її, якщо це доречно або ж виконати фізичну роботу з наміром позбутися неприємної емоції.
У використанні будь-яких технік зміни емоційного стану важливо пам’ятати, що не завжди можливий прямий перехід від негативних переживань до позитивних. Частіше цей процес відбувається від негативних до нейтральних, а потім і до позитивних переживань.

«Що шепочуть емоції?». Повідомлення емоцій

Мета: ознайомлення з повідомленнями від емоцій, вдосконалення умінь екологічно їх проживати.

Опис. Учасники об’єднуються в пари.

1.    «Дослідження емоції». Ведучий пропонує витягнути наосліп одну картку з емоцією, покласти її сорочкою догори. Спочатку висловити свої думки щодо цієї емоції в парі.

Орієнтовні запитання для обговорення:
    Що знаєте про цю емоцію? Опишіть зі свого досвіду.
    У яких ситуаціях вона виникає? Як часто у вас проявляється ця емоція?
    Що робите, коли переживаєте її?
    Як реагуєте / поводитеся, коли цю емоцію переживають інші люди?
    Які тілесні відчуття виникають у вас, коли ви її переживаєте? Як ця емоція проявляється у Ваших рухах, міміці, поведінці, діях?
    Які думки переважають, коли переживаєте цю емоцію?
    Про що сигналізує, що повідомляє ця емоція? Як найкраще відреагувати цю емоцію (при цьому зберегти здоров’я, добрі стосунки й досягти бажаного)?

2. «Повідомлення емоції». Тепер учасники можуть перевернути картку, прочитати «повідомлення емоції» та обговорити цю інформацію між собою, доповнити її.

3. «Обмін досвідом». Поділитися напрацьованим досвідом з іншими учасниками тренінгу. Що цінне взнали для себе?

 

Загальні запитання для дослідження емоцій

Мета: поглиблення розуміння природи емоцій, самопізнання.

Опис.
1. Об’єднати учасників у пари. Запропонувати з комплекту вибрати емоцію для поглибленого дослідження.

Запитання для обговорення в парах:
    Пригадайте ситуацію, коли ви переживали цю емоцію.
    Визначте інтенсивність емоції за 7- бальною шкалою. Як часто ви переживаєте цю емоцію (інколи, часто, дуже часто)?
    Що є «пусковою кнопкою» виникнення й розгортання цієї емоції в тілі?
    Які ще емоції переживали разом із цією?
    Як ви виглядали, коли переживали цю емоцію (міміка, пантоміміка, інтонація голосу)?
    Як ви поводилися, коли переживали цю емоцію? Що демонстрували своєю поведінкою, коли переживали цю емоцію? Чим вигідна вам така поведінка?
    Які думки, переконання супроводжували цю емоцію?
    Що відчували в тілі?
    Як ви намагалися управляти цією емоцією? Що вдалося й не вдалося?
    Як реагувало на вас оточення?
    Пригадайте ситуацію, коли хтось з Ваших знайомих переживав таку ж емоцію. Як ця людина виглядала, як управляла цією емоцією. Опишіть вашу реакцію на її поведінку.
    Що станеться, якщо не будете проявляти цю емоцію?
    Як можна відреагувати емоцію інакше, більш конструктивно?
    Чи готові ви пробачити себе за свою емоційну реакцію? Чи готові ви пробачити тих, хто спричиняв у вас негативну емоційну реакцію? Як тоді будете почуватися?
    Що зробите для того, щоби зменшити рівень токсичної емоції.

2. Обмін враженнями в групі.
 Усі наші емоції й почуття є цінними, якими б вони не були, оскільки несуть корисну інформацію про самих себе і про світ. Якщо негативні думки, емоції виникають, отже, вони для чогось потрібні. Негативні емоції потрібні нам також, як і позитивні. Деколи негативні емоції дають можливість гостріше відчути щось хороше. Немає сенсу їх пригнічувати! Краще навчитися їх проживати, конструктивно висловлювати, мудро використовувати їхню енергію для задоволення власних потреб, корисних дій, позитивних змін, добрих справ.