Зернятко
Мета: з’ясувати очікування учасників щодо тренінгу; визначити питання, на які доцільно звернути увагу в процесі роботи з групою.
Метод: обговорення в групі / фасилітація. Тривалість: 20 хв.
Ресурси: аркуш паперу А1, на якому намальовані земля, сонечко та кілька хмаринок; зернятка, вирізані з кольорового паперу (кілька на кожного учасника), ручки, скотч і маркери.
Опис. Причепіть на фліпчарт папір із намальованими на ньому землею, сонечком і хмаринками. Роздайте кожному учаснику по кілька «зерняток». Попросіть написати на зернятках заплановані результати від участі в тренінгу. «На які запитання хочете знайти відповіді, чого плануєте навчитися, які компетенції хочете засвоїти на цьому тренінгу?», «Які професійні /особистісні завдання хочете вирішити впродовж тренінгу?», «У якому стані плануєте бути після завершення тренінгу».
Так само, як землероб садить у землю насіння, щоб отримати врожай, «посадіть свої зернятка у землю». Учасники почергово зачитують написане та наклеюють «зернятка» на малюнок. Наприкінці тренінгу подивимося, що ж із них виросло.
На насіння та врожай впливає безліч чинників, − сонце або негода, внесене в ґрунт добриво чи занедбаність земельної ділянки. Залежить і від того, як господар дбає, доглядає та плекає свої рослини. А що може вплинути на наш «врожай»? Запропонуйте учасникам обміркувати це, об’єднавшись у дві групи. Перша має написати на «сонці», що допоможе досягти результатів тренінгу, а друга на «хмаринках» – що може завадити. Після виконання завдання представники груп демонструють результати спільної роботи. Інші учасники можуть доповнювати.
Наприкінці тренінгу поверніться до аркушу із «зернятками». Роздайте учасникам «квітки» з кольорового паперу. Нехай вони напишуть на них здобутки під час тренінгу й наклеять їх над своїми «зернятками», домалювавши стовбур і корінчики.
Обговорення наприкінці тренінгу(запитання на вибір тренера). Поділіться враженнями.
Що сьогодні було корисним / цінним / важливим?
Які зернятка ще посадите і як будете за ними доглядати, з огляду на досвід участі в тренінгу?
Наскільки ви готові взяти участь у тренінгу (за 10-бальною шкалою). Від вашої готовності залежить результат.
Ще більше цікавих вправ для вступної, основної та завершальної частини тренінгу у посібнику "Тренерська майстерність: теорія і практика". Ознайомитися і замовити можна тут